Lyserød smoothie

Her er en nem, sund, ligetil, forholdsvis kaloriefattig og lækker smoothie, som jeg tit laver. Den blev godtnok ret lyserød på billedet, meeeen den er alligevel en god forfriskning til begge køn.

Ingredienser:

  • ca. 1 liter mælk (helst sødmælk, for fyldens skyld, men ikke mindre end letmælk)
  • 300 g frosne jordbær
  • 250 g frosne mørke bær (blåbær eller brombær, begge smager rigtig godt, men blåbær er kernefri)
  • 1-3 spsk honning (helst almindelig honning, det smager af mere)
  • 2-5 spsk rørsukker

Lyserød-smoothie-ingredienser

 

Til smoothies har du naturligvis brug for en blender, ellers kommer du ikke langt. Bærrene skal også være helt frosne, og smoothien skal drikkes med det samme efter tilberedning, ellers bliver oplevelsen en hel anden, og en noget flad en til sammenligning. Lunken smoothie… Arj.

Start med at komme bærrene i blenderen, og hæld mælk over. Blend indholdet til det er en ensartet masse uden klumper.

Lyserød-smoothie-blender

Hvor meget sukker og honning du vil have i, kommer an på hvor kalorie (og smags…) fattig smoothien skal være, så det bedste at gøre, er at smage til løbende, mens du hælder honning og sukker i, så der ikke kommer for meget i. Den kan nemlig også blive for sød.

Og så er det bare med at servere den. En smagfyldt, forfriskende, sund og også mættende opskrift – der er jo næsten ingen ende på de positive ord, også selvom den er lyserød/pink…

Lyserød-smoothie

Giver ca. 5 glas, så det er nemt og hurtigt at lave til et par gæster på terassen om sommeren. Eller til éen mand om vinteren, der har lyst til kolde bær 🙂

 

Tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *